wtorek, 29 kwietnia 2014

Nowe metryki Zakrzewskich

Moi Pradziadkowie: Józefat i Aleksandra z Miecznikowskich pobrali się w 1895 r. w Grzebsku, wsi położonej 11 km na północ od Dzierzgowa. To była chyba rodzinna wieś Aleksandry. Potem przeprowadzili się do Międzylesia, do rodzinnej wsi Józefata.
Kolejne odnalezione metryki ich dzieci to:

Franciszek, ur. 13/26 marca 1902 r.


 Eugeniusz, ur.26 maja/szóstego czerwca 1903 r.
 Pamiętam stryja Eugeniusza , przyjeżdżał do nas do domu, bardzo rodzinny, o wyprostowanej sylwetce, wyglądał za młodu nie jak chłop, a jak dziedzic, miał prezencję, chodził w wysokich oficerkach.
Ożenił się 23 lutego 1930 r. z Elżbietą z Jaworskich. Wyjechał do Francji, pracował jako górnik, tam urodziły się dzieci, wrócili przed wojną do Polski, na gospodarkę. Zmarł 16.01 1984 r., został pochowany na cmentarzu w Dzierzgowie.


W 1905 r. 11/24 listopada rodzi sie Marianna Michalina:


W 1908 r. kolejne dziecko, 21 lutego/ 5 marca- Kazimiera, która w 1935 r poślubia Antoniego Prejsa, zmarła w 1997 r., pochowana na cmentarzu w Dzierzgowie.


W 1910 r. 6/18 sierpnia Józefat zgłasza urodzenie kolejnego dziecka - Ksawerego.


Niestety 7/20 sierpnia jest już informacja o śmierci Ksawerego.

1 komentarz:

  1. W wyszukarce Googla pod hasełem Dzierzgowo znalazłam tę stronę internetową,
    gdzie wymienione jest nazwisko Majewski ,( które jest nazwiskiem mojego ojca oraz moich dziadków Jana i Antoniny - których nigdy nie spotkałam, ponieważ bo zmarli w 1933 i 1937 roku... przed moim urodzeniem. Moi dziadkowie pochowani są w ziemi ciechanowskiej w Mławie a pradziadkowie w Nowym Dworze?

    Spotkałam wszystkich z rodzeństwa mojego ojca Leona ale nic nie wiem o rodzicach moich dziadków. Podobno była to rodzina szlachecka na ziemi ciechanowskiej z Herbem Starykoń. Mieszkam teraz w Szwecji szukam przodków Jana i Antoniny Majewskich).

    Na tej stronie nie znalazłam w jakim kontekście nazwisko Majewski jest na tym, bardzo interesującym, blogu wymienione.

    Serdecznie pozdrawiam i proszę o odpowiedź!
    Antosja

    OdpowiedzUsuń